Tuesday, October 19, 2010

Da li i mi igramo Enderovu igru!?


Upravo sam zavrsila sa citanjem ove knjige. Dugo je nisam mogla pronacji. A trazila sam, verujte. I bas kad sam izgubila svaku nadu, iznenadile me moje bibliotekarke :)
E sad... Orson Scott Card je americki pisac naucne fantastike. Pominjano delo je napisao jos '70tih godina, ali samo kao pricu, koju je kasnije prosirio u roman, a jos kasnije dopisao i neke nastavke, koji prate radnju dalje ili opisuju radnju iz drugog ugla. Enderova igra opisuje jedan rat, koji se vodi u budućnosti a za opstanak ljudske vrste. Ipak, nije sve tako jednostavno. Da bi opstalo, covecanstvu je potreban vojni genije-strateg. Da bi do toga dosli, osniva se Borbena skola gde se deca od malih nogu uce/vezbaju da budu vojnici, i to najbolji. Sve se to odvija preko simulacija/kompjuterskih vođenih igara. Deca ni ne znaju da su testirana i strogo ocenjivana samo iz jednog razloga; ona znaju samo za igru. A igra moze da se iskoristi i u sasvim drugaciju svrhu, ali cje to kasno saznati.
Ne volim da spojlujem dobre knjige, tako da necju vise o njoj da pisem i detaljisem. Samo da dodam, da se tokom sledecje, 2011. godine ocekuje i filmska verzija (za koju se nadam da mi necje pokvariti fenomenalan utisak, koji je knjiga na mene ostavila).
Interesantno je da je pisac dobio obe najvecje najgrade u svetu SF i Nebula i Hugo nagradu, ali i to godinama posle izdanja.
Inace, knjigu je izdalo I.P. Carobna knjiga 2004. godine. Rasprodata je i nema je u prodaji. Jedina nada vam je da je nadjete u vasoj biblioteci, jer sam je ja 2 godine trazila po sajmu i nisam je nasla.

No comments: